Jaka przyszłość Ryanair'a ?

TANIEJ LATAJĄ TYLKO PTAKI ®

Przejdź do treści

Jaka przyszłość Ryanair'a ?

tanie bilety lotnicze
Opublikowane według Airbus.pl w Ryanair · 5 Maj 2020
Tags: Przelotytanie_lotytanie_bilety_lotniczeAirbusReisebusRyanairWizzair
Z każdym dniem przybywa kontaktujących się z nami Klientów, ktorzy informują nas o braku zwrotu pieniędzy za odwołane loty od przewożników lotniczych, szczególnie tych "tanich". Klienci zadają pytania i proszą o pomoc w procedurze odzyskania należnych im pieniędzy. Szcególnie dużo zapytań dotyczy firmy Ryanair a tuż za nią firmy Wizzair.
Obecnie jesteśmy w posiadaniu informacji i danych o sporej grupie Klientów Ryanair'a, którzy za swoje loty zapłacili jeszcze w  pażdzierniku 2019 roku i do chwili obecnej nie otrzymali zwrotu gotówki za loty odwołane w kwietniu 2020 roku.
Co jeszcze bardziej dziwne Ryanair w odpowiedziach do Klientów informuje, że w związku z ogromną ilością żądań zwrotów, w pierwszej kolejności realizuje je "najbardziej wrażliwym Klientom". Można więc odnieść wrażenie, że Klient z Polski nie należy ani do ważnych ani też do najbardziej wrażliwych Klientów.
Dodatkowym problemem dla Klientów jest zachowanie banków w Polsce, które nagminnie odmawiają wszczęcia procedury CHARGEBACK powołując się na regulaminy organizacji płatniczych (VISA, Mastercard ...), których to regulaminy nawet na polskich stronach internetowych (VISA) funkcjonują w języku angielskim (co na to Komisja Nadzoru Finansowego?) a jak wiadomo skomplikowane teksty prawnicze, finansowe itp mozna tłumaczyć na wiele sposobów z czego skrupulatnie korzystają banki żądając od Klientów każdorazowo innych dokumentów "niezbędnych" do wszczęcia procedury chargeback.
Na podstawie informacji od Klientów są to głównie banki z kapitalem zagranicznym.
Nie bez podstaw są więc obawy Klientów - w sytuacji negatywnych zachowań banków - czy będą w stanie odzyskać swoje pieniądze od linii lotniczych. Część z Klientów dywaguje nawet, że Ryanair'owi bardziej może opłacać się ogłoszenie upadłości a za kilka miesięcy jej wznowienie pod inną marką, niż dokonywanie zwratów pieniędzy należnych polskim Klientom.
Co na to polskie służby i instytucje nadzoru finansowego, gospodarczego itp ?  
Covid-19 uderza na oślep w każdą linię lotniczą, każdy bank i każdego Klienta ale w tym zestawieniu to polski Klient stoi na z góry straconej pozycji. Czy tak być powinno ?  


Wróć do spisu treści